Bromsreduceringsventil till bil
Bromsreducering i vår nätaffär
Under bromsning av ett fordon, förändrades betoningen automatiskt till framaxeln och den bakre avlastas. Om bromsning i kurvor, de yttre hjulen är mer laddad än de inre kurvornaBeroende på typ, är viktfördelningen annorlunda. För modeller med bakmonterad motor, är bromskraften fördelas olika på de två axlarna, som i den traditionella frontdrivna varianten. Likaså måste lastfall kommer att beaktas, eftersom bromskraften måste nära den högsta tillåtna vikt olika fördelas , än i obelastat tillstånd. Om detta inte sker, finns det en risk att de bakre hjulen börjar att blockera okontrollerad och fordonets är slirning.
Storleken på broms inkommande skift i axellast beror på bromsfördröjning, belastning, lastfördelningen på chassit och tyngdpunkt.
Den bromskraftsfördelning av en bil är oftast utformade för att ge den bästa bromsverkan för den genomsnittliga förseningen och genomsnittlig nyttolast. Denna bromskraftsfördelning regleras på olika sätt i bilar. En variant är användningen av bromskraften regulator, som är monterad på bakaxeln, vilket minskar det hydrauliska trycket i huvudledningen. Upp till ett visst tryck (t.ex. 40 bar), bromstrycket på främre och bakre axel ökar monotont och sedan på bakaxeln mindre än den främre. Således är ett block av bakhjulen och risken för sladdning förhindras genom bromsstyrenheten. Den belastningsförhållande överförs till styrenheten via en fjäder som är fäst vid bakaxeln eller genom ett länksystem.
Om bromsstyrenheten är defekt, måste den bytas ut helt. En hiss krävs för ersättning. Hela bromssystemet måste luftas i sekvensen.
För mer information om bromsstyrenheten och andra reservdelar till din modell kan du beställa direkt från vår webbshopen.
Fler reservdelar i kategorin Bromsar
- Bromssystem: ATE
- lastberoende
- Gängmått: M10x1
- Vikt [kg]: 0,85
- Material: Gjutjärn
- Bromssystem: BOSCH/BENDIX
- Fatmodell: Paket
- Förpackningslängd [cm]: 11
- Förpackningsbredd [cm]: 8
- Förpackningshöjd [cm]: 4,5